tisdag 10 april 2007

Städpepp!

Diademet hängde med hem och lovade att hon skulle se till att jag städade. Väldigt bra! Jag drog fram dammsugaren och hon gav sig på att damma av några av de ytterst få prydnadssaker jag har. När allt väl var dammfritt så hade jag fått upp ångan och gav mig på att våttorka golven också. Jag gillar grönsåpa rätt skarpt. Tvätten sorterades in i lådor och soppåsen kastades.
Innan dess hann vi en sväng in på favoritfiket och sen en shoppingtur. Det finns så mycket fina prylar, tänk om man hade en stor lägenhet! (Jo, jag har fjolliga inredningstendenser och drömmer ibland om en kitschig ljusslinga i form av fejkade körsbärskvistar där det sitter lampor i blommorna. Ge mig! Fast det är inte så många som vet om det, folk skulle kunna förlora en smula respekt för mig. Haha.)
Diademet hann skumma igenom bloggen förresten eftersom jag sa att jag hade skrivit fina saker om henne och den halväkta halvan. Hon hade väldigt roligt åt überbitchen kontra sockerbiten. Hon är fin hon.

Inga kommentarer: