lördag 21 april 2007

Lukta Hubbabubba?

Min hy är ledsen och torr just nu så jag satt och kliade sönder mina smalben medan jag funderade på vad jag skulle göra åt saken. Då kom jag på att jag minsann hade en söt liten burk med Body Butter som jag har fått i present. Finfint. Benen smordes in och klådan försvann. Men ersattes av en intensiv doft. På burken stor Strawberry och det är ingen diskret doft vi talar om. Nejnej, intensiv jordgubb precis som i Hubbabubba-tuggummin. Så nu sitter jag och luktar som en stor syntetisk jordgubbe. Men det kliar inte längre och det är bra.

Ibland kan man hitta männniskor som komplementerar en perfekt när det kommer till tråkiga hushållssysslor. Jag tvättar gärna kläder, jag tycker om att laga mat. Ja, tillochmed tvätta fönster och våttorka golv kan vara rätt okej. Men jag tycker inte om att diska. Häromdagen fick jag veta att vännen med den vackra dialekten hatar att tvätta men däremot tycker om att diska. Fantastiskt, hon skulle bli den perfekta kombon. Då saknas bara någon som tycker om att dammsuga eftersom vare sig hon eller jag tycker om det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eh, jag tycker att det är rätt kul att dammsuga...

I know sa...

Underbart! Ett gemensamt och charmigt kollektiv nästa? =)