söndag 15 april 2007

De som bryr sig

Sms från Bästa vännen: "Jaha, hur gick det igår? Ska jag döda henne?" Jag funderade på saken och kom fram till att det nog inte var nödvändigt. Jag verkar ha tappat lite intresse för Darling. Om man inte ses kan visionerna växa till enorma proportioner men när man väl ses så kommer man ner på jorden igen. Rätt skönt att mitt hjärta inte gör små piruetter i hennes sällskap längre.

Hängde hemma hos Bästa vännen hela kvällen, nöjd och soltrött. Såsom unga människor är så flyttas det ständigt mellan olika mer eller mindre permanenta bostadsalternativ. Bästa vännen håller som bäst på med att packa upp sitt bohag igen och jag tittade på. Det finns en charm med sånt kravlöst hängande. Kolla på prylar och göra skojiga ljudeffekter när gamla favoriter dyker upp ur kartongerna. Jo, vi har en väldigt intern humor som inte alla begriper sig på. Tur att alla inte måste förstå.

Inga kommentarer: