lördag 14 april 2007

Dagen gick sakteligen mot sitt slut.

Mot mötet med Darling. Jag stod och trampade av och an där vi skulle mötas tills hon dök upp. Jag känner minsann igen henne på håll, kläderna och hållningen avslöjar henne.
En ljummen promenad, stora mängder mat och kaffe. Filmtittande i min säng. Det hela var trevligt. Och väldigt konstigt. Jag beter mig som en kompis för det känns säkrast. Egentligen har jag ingen aning om hur jag ska förhålla mig till henne. Det är som att jag blir helt borttappad när jag inte längre får ta i en person på samma sätt som tidigare. En nivå av kommunikation stängs av och då är det svårt att hitta tillbaka till de andra kommunikationsformerna. Hon ler mot mig, vi skrattar åt samma löjliga repliker i filmen. Hon sitter näranära bredvid mig. Tillräckligt nära för att jag ska se att hon har bemödat sig att raka benen och alla vet ju vad det betyder. Höhö. Eller så betyder det ingenting alls. Jag vet sannerligen inte. Mer än att hon är vacker, trevlig och beter sig konstigt. Att det finns en del förtroendekapital att ta igen för hennes del, om det ens går att ta igen. Tänk om man kunde snubbla över någon brud som sysslar med rak kommunikation? Finns det sådana överhuvudtaget? Hör av er!

Inga kommentarer: