fredag 20 april 2007

PMS

Jag är inte den där godisätande typen utan drar snarare åt det väldigt nyttiga hållet. Oftast. de senaste dagarna har jag suttit och nästintill hallucinerat om choklad och glass. Varför inte chokladglass. Chokladsås. Men eftersom jag lever så jäkla nyttigt så har jag ingenting sådant hemma. Kollegorna på jobbet har haft roligt åt detta. Vi har haft nån sorts musik-bingo av typen : Säg ett ord! Sen söks det på orden i allas iTunes-bibliotek och det som hittas spelas upp. Givetvis dök orden choklad och glass upp. Inte från mig men så att säga å mina vägnar. Det söktes även på ord som fish (en träff), pony (en träff), happy (23 träffar) osv.
Och nu kommer jag hem och blåste halvt bort på vägen. Det var kallt och jag är frusen. Plötsligt förvandlas jag alltmer till något taggigt och reserverat, men fortfarande godissuget monster. Jag vill ingenting alls, vill inte alls skriva. Totalt anti. Då är det bra att notera vilket datum det är i månaden. Ty visst finns det anledning till dessa beteenden. PMS i kvadrat. Jag har rätt bra koll på såväl min PMS som min mens. Så god koll att Bästa vännen fortfarande, många år efter vårt förhållande frågar mig när hen borde ha mens.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ehm, det skulle ju vara löjligt att påstå att inte jag också är synkad... Jag har gått runt och velat gråta hela dagen och har ätit två gigantiska glassar. Det är jobbigt när man är sån i typ två veckor bara.

I know sa...

Hahaha. Dags att skapa en liten klubb på Qruiser kanske - Vi som synkar? Det kanske är fler som vill vara med, vad vet jag. Usch, hoppas det drar sig ner mot en vecka istället hörrdu.