söndag 8 april 2007

Förändring med mera.

Kom så ska du få se något vackert sa hon, kvinnan från mina yngre år. Aprikosträdet som växer mot en skyddad södervägg hade precis slagit ut. Persikan till vänster har trinda rosa knoppar. Sen skrev hon det sista pappret jag behövde och allt är nu inskickat. Så med lite tur så kanske jag gör någonting helt nytt i höst.
Fikade med den bästa vännen jag inte har nämnt tidigare, Linnet. Upp ur tomma intet dök även en gammal bekant upp. Från början var hon en dejt och ett väldigt trevligt hångel. Kändes en smula stelt och underligt som det kan vara när någon man inte hängt så mycket med på länge plötsligt dyker upp i en stad där man inte trodde att de var just då.
Linnet och jag hamnade senare i diskussionen om tillfälliga ragg och frustrationen över att de inte gör som man vill. Sexuellt alltså. Nog för att det alltid innebär ett mått gissningar när det kommer till nya människor och deras sexuella preferenser. Men när man till och med anstränger sig för att förmedla vad som var extra trevligt och folk inte hajar. Om man har tur kan det ju vara en person man faktiskt kan prata med om saken men ibland möts sådana intiativ av en stum vägg. Jag vill känna när någon tar i mig, för mig speglar det entusiasm för vad man håller på med. Jag är inte gjord av porslin och kommer inte att gå sönder. Pussar snarare än hångel och enbart mjuk och försiktigt beröring gör mig mest frustrerad och får mig osökt att tänka på sånt som kallas "tjejsex" och som jag inte alls förstår mig på.

Inga kommentarer: