torsdag 29 mars 2007

Relationer på riktigt och de som mest var i mitt huvud.

Kände mig rationell och raderade dröser med gamla konversationer i min in- och utkorg på ett visst community. Om jag skriver till någon som jag tror kan komma att betyda någonting i mitt liv så sparar jag nämligen oftast det mesta. Det hamnar till slut i gigantiska pdf-filer som jag hitintills inte öppnat. Men någon gång kanske, om jag på äldre dar ska skriva en självbiografi om min ungdom. Skapade nya pdf:er och skummade igenom gamla saker som har eller har haft emotionell betydelse.
Jag kan tydligt skilja ut alltihop i två olika grupper. Ett gäng meddelanden hör ihop med relationer som ledde till förhållanden. Följt av en del puttenuttigheter från dessa förhållanden. De porriga meddelandena förekommer också här. Ett tips om man vill leda sin partner (eller annan lämplig människa) till total sexuell frustration på distans när denne t.ex. befinner sig på ett tråkigt möte/föreläsning/konferens men har möjlighet att wappa är att hålla det hela kort och koncist. Man har nämligen bara ett begränsat antal rader till förfogande per meddelanden, ganska likt problemet vid porriga sms. Man måste tänka till helt enkelt.
Ett annat gäng meddelanden som nog nästan är fler, härrör från relationer som jag hett önskade skulle bli någonting annat. Där mitt engagemang översteg den andra personens. I sällsynta fall kan man hitta puttenuttigheter även där men de är väldigt kortvariga. Ofta har tonen ändrats rätt drastiskt mot en mer tydligt kamratlig sådan. Intressant att jag diskuterat så mycket med vissa människor. Att jag även har fått reda på så mycket om dem som sedan har fallit i glömska.
Kuriosa apropå rättstavningsprogram hittade jag också. I ett meddelande för länge sedan hade jag skrivit "pubertal" men påpekade att jag hade fått stavningsförslaget "pudertal". Det är fortfarande skojigt.

Inga kommentarer: