tisdag 20 mars 2007

Heteroumgänge

För att jag skulle fundera lite mindre på Darling och istället göra något skojigt tog bästa vännen med mig på partaj. Partaj är inte alltid det bästa lyckopillret för mig men den här gången funkade det.
Placerade mig först halvdefensivt i ett hörn och studerade folksamlingen (varav jag kände tre och är bekant med bruden som fyllde år). Konverserade med en vilsen och blyg pojk som också satt i hörnet. Avancerade till en plats i soffan och när bästa vännen begav sig hemåt så satt jag kvar djupt inbegripen i en diskussion med födelsedagsbrudens pojkvän. Spännande. En sån där heterosexuell. Jag gav jobbiga och svävande svar och råkade dra ett mindre föredrag om heteronormativitet. Pratade om könsöverskridande. Tills han efter sin tredje whiskey kände ett behov av att fråga: "Men alltså, vad är du egentligen?". Skojigt. Jag lugnade honom med att mitt biologiska kön nog var kvinnligt. Då kändes det tydligen bättre.

1 kommentar:

hobbit sa...

Whiskey makes people talk :)

Nu kan du förresten känna dig värvad till bloggarmén. Länkad och klar. Trevligt att du sa till!