tisdag 27 mars 2007

Borde jag veta bättre?

Vore det alldeles förkastligt att flörta med en söt brud? Mest för att hon är väldigt söt. Och inte 6 år yngre som jag först trodde utan bara 4 år yngre. Så vitt jag vet har vi ingenting uppenbart gemensamt. Hon är dessutom kompis till mitt ex. Insyltad så att säga. Men jättesöt. Dessutom verkar hon vara en glad prick. Sånt är trevligt.
Jo, jag vet att saker kan verka enkla i början men sällan är det i längden. Men det vore så trevlig med någonting enkelt så jag kan väl få låtsas en stund?

Vinterskorna är ställda på hyllan och det är varmt ute. Vissa saker säger mig att Darling grubblar på ett och annat. Väntar med spänning på att hon ska få tummen ur och faktiskt förmedla någonting direkt till mig. Som ett tackmennejtack. Det är mycket möjligt att jag väntar förgäves. Under tiden tänkte jag fundera på den där söta bruden.

Inga kommentarer: