fredag 30 mars 2007

Goda vänner och gamla minnen

Hängde hemma hos Diademet och Fjunis med deras minizoo. Vi lagade sjukt god mat, åt upp den och diskuterade livet. Diademet och Fjunis är ett otroligt sött heteropar men de är inte direkt heteronormativa. Inget giftermål än alltså. Men jag fick bevittna en helig stund som nog kan beskrivas som en alternativ form av förlovning. En dubbel uppsättning av Med mera-kort anlände i brevlådan så att de nu kan samla poäng på samma konto. Hej tvåsamhet! Som förlovningsringar fast i plånboken.
Fjunis var inte hemma. Jag och Diademet satt och pratade. Jag berättade om denna hemligt hemliga blogg och frågade vad jag nu skulle kalla henne varpå hon utbrast "Diademet!". Visst, denna donna är bland de bästa och sådana blygsamma önskningar ska man självklart uppfylla. Vi pratade gamla, trevliga minnen. Som första sexet med första tjejen. (Diademet har alltså en inte helt heterosexuell bakgrund.) Hon hade varit liten och på festival. Där hade hon funnit en annan liten och gudomligt vacker tös som nog inte alls hette Dagny utan något helt annat. Ljummen sommarkväll och en liten äng täckt med smörblommor en bit utanför festivalområdet. Som en saga. Själv var jag inte fullt lika liten men jag kände mig liten. Ett fint hotell i en mindre stad. En söt studentska som var några år äldre än jag. Skräcken, tänk om hon märker att jag inte vet vad jag håller på med!? Tillfredsställelsen i att lyckas knäppa upp henne BH på ett relativt smidigt sätt. Fascinationen över att jag fick röra vid henne överallt. En heltäckningsmatta som var sträv mot huden. En smal enkelsäng. Osäkerheten när jag vaknade bredvid henne i den smala sängen tidigt på morgonen och var hysteriskt kissnödig men inte vågade kliva upp för då skulle jag väcka henne. Så jobbigt att tveka över sådant. Idag skulle jag väl ha försökt göra en så diskret sorti ur sängen som möjligt och om bruden vaknade, pussa på henne och mumla en ursäkt. Men då knep jag ihop tills väckarklockan ringde.

Inga kommentarer: