måndag 26 mars 2007

I know vs pojkar

Jag fick besök idag. Av en av de mycket få grabbar jag bokstavligt talat släppt inpå huden. Den här gången ett purt vänskapligt möte. Till skillnad från sist när det var av sexuell karaktär. Underlig känsla. Vi hade inte setts dess. Han tar i mig på ett väldigt självklart sätt, fast den här gången mer som en djurunge. En sån som klänger ni vet. Koalababy. Funderade över känslan och det kändes inte helt ok. Det skulle så lätt gå över i någonting annat som jag inte alls är intresserad av nu. Så han fick sova själv.
Jag kom som sagt entusiastiskt ut som homosexuell i unga år, långt innan mina första sexuella erfarenheter. Var följdaktligen helt inriktad på tjejer i många år. Men jag blev till sist nyfiken över vad jag hade valt bort och provade. Grabben på besök närmare bestämt. Som tyckte att det var helt ok att vara föremål för mitt sexuella experiment. Som experiment var det ganska skojigt. Även om det är frustrerande att efter flera års sexuell praktik plötsligt känna sig som den där okyssta 14åringen igen. Läskigt. Vad fick jag ut av det hela? Ja du. Om jag någonsin skulle bli kär i en grabb så kommer jag inte att avfärda honom för att det är "fel kön" på honom. Jag säger om. Det har nämligen aldrig hänt. Men jag kan tydligen känna sexuell attraktion även inför en såpass maskulin kropp. Jag som alltid har upplevt min egen kropp som ganska androgyn insåg att den framstod som tydligt feminin i kontrast till hans. Kurvor dök upp som aldrig visat sig förrut. Förändrad självbild.
Bortsett från att experimentet var spännande på samma sätt som det är spännande att ha sex med en helt ny människa, så var det i längden en smula tråkigt. En smula förutsägbart. Det heterosexuella samlaget som höjdpunkt är inte riktigt min grej. Tänker jag sex så tänker jag på sex med tjejer. Fortfarande. Så jag gissade nog ganska rätt då för länge sedan när jag satte ettikett på min sexualitet. Fortfarande så där homosexuell. Om man nu måste bestämma sig. Det är ganska trevligt att nöja sig med att vara sexuell. Så länge man har klart för sig att chansen att komma innanför mina trosor är minimal om man är en sådan där heteronormativ och heterosexuell man. Och att chansen är som störst om man är ickeheterosexuell kvinna. Övriga hamnar någonstans där mitt i mellan. Men oftast är det lättast att säga att man är flata.

Inga kommentarer: