fredag 1 juni 2007

Juni!?

Hur gick det till? Vart tog våren vägen? Maj försvann i en svindlande hastighet och nu är det juni. Jag dras med en viss sömnbrist men annars leker livet. Måste lära mig att sova om nätterna. Annars kan det leda till hysteriska fnissanfall mitt i natten som eventuellt involverar rosa elefanter och annat underligt. Men om man gick och la sig mycket tidigare? En god vision men svårt när någon jobbar sen kväll.
Jag lånade hennes hårborste imorse och såg vips ut som en riktigt prydlig flicka. Förrädiskt, kanske borde köpa en egen? Vinden ute omformade frisyren lite men det blåsiga vädret känns helt rätt idag. Precis som det gråa duggregnet kändes rätt igår kväll. Min glada väderacceptans kan ha någonting att göra med känslan av att vara nöjd med tillvaron.

Inga kommentarer: