fredag 22 juni 2007

Egentligen borde det vara lite kaos nu

Dödsfall på andra sidan vattnet, sjukdom på andra sidan stan. Meddelanden på mitt mobilsvar som jag helst vill slippa. Helg som inte är förknippad med de gladaste av minnen.

Trots detta lugn. Min egen privata sfär verkar ha bolstrade väggar som inte riktigt släpper igenom otrevligheterna. Sena meddelanden med trevligt och barnförbjudet innehåll följt av mer filosofiska diskussioner. Morgonfil överströdd med smultron. Trevligt mycket lön som trillar in på kontot. Tittade en gång till på lönespecen och upptäckte siffror som innebär löneförhöjning. (Å ena sidan är det väldigt trevligt att plötsligt få mer lön, å andra sidan tyder det väl kanske fortfarande på dåliga rutiner och bristfällig kommunikation när ingen talar om för mig att min lön har höjts...)

Inga kommentarer: