lördag 30 juni 2007

Jag och min Bögbjörnpappa och mitt eventuella körkort

Jag har en bög. Eller från början var han en granne och jag var typ sju bast gammal. Sen skaffade han en lika björnig make och jag växte till mig. När jag halvtomhalvt skräckslagen bevistade mitt första Pride i tonåren sprang jag på dem och de lade sina beskyddande vingar över mig. Det är en trevlig grej att ha björnpappor. Min Bögbjörnpappa är väldigt mycket bög och har pryttlat med design och som kock och går på läderklubb. Nu verkar det som att de ska skiljas. Å andra sidan har jag bondat mycket mer med Bögbjörnpappan som jag har känt sedan jag var sju så det är inte jättetraumatiskt om Bögbjörnmaken försvinner ur mitt liv.

Nu är tanken att jag ska bli ett tuff brud med körkort till skillnad från en tuff brud utan körkort. Det har blivit dags att ta tag i det projektet.
Och vem passar inte bättre som handledare än min Bögbjörnpappa. Så vi har precis genomlidit en tidig morgon för att gå på en handledarkurs som man tydligen måste gå på numera om man ska få övningsköra privat. Föräldrar med sina barn plus konceptet pojkvän som ska handleda sin flickvän verkade övriga gänget bestå av. Plus mig och min Bögbjörnpappa. Å andra sidan lärde man sig lite. Och informationsvideon om trafiksäkerhet från vägverket var från fräsigaste -80 tal. Självklart med actiontäta klipp på krocktester så att man kommer ihåg att man är extra dödlig i en plåtlåda på hjul. Tanten berättar att tjejer ofta underskattar sina körkompetens och att killar överskattar sin. Sen slängde hon ut frågan om någon trodde att det faktiskt är så att killar är bättre på att köra bil. Varpå ett par säger ja!? Som tur är så uppdaterar tanten deras kunskaper om detta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter med en Bögbjörnpappa. Hade också velat ha en sån. Själv har jag en vanlig svensson-pappa. Men han är den bästa svenssonpappa som finns ändå. Lycka till med körkortet! Jag använder mitt körkort mest för att flasha med istället för att gå runt och visa mitt pass när jag vill komma in på krogen. För någon bil har jag inte.

I know sa...

Mm, det är väldigt najs! Min biolgiska pappa är däremot definitivt mer åt svensson-hållet men snäll han med.
Hahaha. Jag tror att jag kommer att behöva ett körkort i framtiden för det kan komma tider när man är beroende av bil på ett eller annat sätt. Man förblir kanske inte en storstadsflicka med evigt nära till kollektivtrafik. För att komma in på krogen flashar jag ett internationellt id-kort istället för pass. ;-)

Anonym sa...

hehe bra där. Internationellt id-kort är lika med mycket coolare än pass ;)Du skriver förövrigt grymt som vanligt!

Anonym sa...

Jaså, så det är dags nu?! :P Nå, vi vet ju hur det är det där med att ha sin flickvän som övningskörningshandledare. Ingen hit. Bra att du tar björnbögspappan till hjälp. Hälsa honom från mig! (Hoppas att han kommit över märkena på bordet vid det här laget.)

I know sa...

Till femmelicious: Tack detsamma! =)

xet: Japp, jag tänkte det. Och han verkar ha kommit över bordet ja. ;-)