onsdag 30 maj 2007

Klubba tillsammans

Jag har varit ute igen. Dansat, för egen del bekräftat fördomen om mängden äldre bögar på det aktuella stället och druckit öl. Tillsammans med Vackra dialekten som aldrig fanns mer än någon knapp meter bort från min sida. Nu vet hon iofs att krogen inte är mitt favorithäng så kanske försökte hon ge extra stöd därför. Men jag har en känsla av att vi inte skulle vikit många meter ifrån varandra annars heller.
Det är nytt för mig. Gå ut med partner. För jag har nog aldrig riktigt gjort det förut. Mest gått ut med vänner under singelperioder. Kanske sett krogen mer som en möjlighet till ragg än någonting annat. Men någonstans på vägen började jag tycka om att dansa och då kan det ju vara kul att gå ut för den skull också. För varför går man annars ut med en partner, om man inte tycker att det otroligt skoj att umgås just på krogen? För att visa upp sin partner?
Det beror förmodligen på var man går ut någonstans men jag brukar oftast inte se särskilt många par ute tillsammans. Eller så har mina ögon bara spolat förbi dem som ointressanta, vem vet. ;P Jag kände mig kanske en liten smula uppvisad nu senast men det var ganska trevligt. Definitivt även trevligt att dansa med någon som jag redan vet att jag vill ta med hem ett par timmar senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du missade väl inte att ägna dig åt den ädla sporten "dansgolvshångel"? Hångel på ett smockfullt dansgolv när man är lätt berusad av musik, endorfiner och alkohol kan vara rasande angenämt och ge en ingående försmak på vad som kan hända när man gått hem tillsammans. Eller vart man nu vill gå, gränsen för vad som kan anses som anständigt uppträdande riskerar nämligen att förflytta sig och din uppfattning om lämpliga platser för intimt umgänge lika så. Här vill jag passa på att varna för strategiskt uppsatta speglar som kan göra det möjligt för andra personer i lokalen att se vad som pågår på vad du tror är en undanskymd plats. Men det kan det vara värt.

Denna sport fungerar utmärkt oavsett om den du hånglar med är ett säkert kort som du vet vill följa med dig hem, eller om du inte vet vad hon heter och heller är säker på om du vill veta. Men om du uppskattade att visa upp Dialekten, eller att visa upp dig med henne, är dansgolvshångel varmt rekommenderat, även om du kanske har vett att lägga band på dig tills du fått hem henne innan du låter det hela bli för intimt för allmänhetens ögon.

I know sa...

Hahaha. Dansgolvshångel är nog en av få sporter jag faktiskt har koll på. ;-)
Mycket trevligt även om man som sagt kan råka tappa omdömet... Fast hellre leva lite farligt än inte alls!