måndag 18 juni 2007

En besserwisser, två ...?

Och pannkaksstekning. Ni anar inte så mycket åsikter man kan ha om småsaker. Då är det tur att vi båda ska vara sådana där vuxna människor som kommer på oss själva och kan skratta åt det hela. Dessutom är jag egentligen inte överförtjust i att just steka pannkakor så det är en ära jag glatt kan överlåta.

Så nu står den söta och steker pannkakor och jag försöker blogga. Det är lättare att skriva när man inte är distraherad. Ett luddigt djur har bosatt sig i min famn. Det distraherar också. Det är lättare att skriva när man är lite missnöjd än när man är nöjd. Förmodligen för att man hellre distanserar sig en smula från verkligheten när den suger och ser den på lite distans. Då kan man skriva om den. Nu är jag nöjd. Och vill inte tänka alls. Jag känner ju, räcker inte det?

Sex, sömn, mat och trevliga promenader verkar vara ett recept som håller mig nöjd. Däremot kan det dyka upp små fjantiga biverkningar. Som kan ha med sex att göra. Det var hur bra som helst när plötsligt mina vadmuskler bestämde sig för kramp. Aj säger jag bara. Smärta på helt fel sätt. Otroligt frustrerande. Skrattande rullade jag runt i sängen och försökte få mina krampande vader att slappna av. Haha. Tur att hon har ett sinne för humor.

Inga kommentarer: