lördag 5 maj 2007

Prestationer och sex

En sen diskussion blev intressant. Det hela handlade om hur man beter sig när man ska lära sig att tillfredställa en ny sexpartner. Jag blir förvånad när det väcker förvåning att jag i de sammanhangen ibland kan plocka fram oändliga mängder lugn och tålamod. Polarn utropade: "Aha! Du visar inte att du lider!". Haha. Nej, jag gör nog inte det. Framförallt för att jag oftast inte alls lider, snarare tvärtom. Jag ser det hela lite som en utsökt utmaning. (Tack mamma för att du har uppfostrat mig med åsikten att sex är någonting bra och roligt!)

Man kan självklart trassla till sex väldigt mycket. Man kan lägga dit förlamande prestationsångest. Addera någon form av underligt rättviseperspektiv där ingen ska få en orgasm mer än den andre. Då blir det dåligt och besvärligt. Trist när allt faktiskt kan vara otroligt bra istället.

Inga kommentarer: