tisdag 8 maj 2007

Skrämmande

Blev introducerad för vänner och åt en skrämmande stadgad middag tillsammans. Hu! Fyra flator tydligt uppdelade i två par. Det ena paret är väldigt stadgade. Jag och bruden som släpade med mig dit är det inte. På en av de kitschigaste restauranger man kan hitta i stan. Det där stadgade paret sitter och diskuterar inköp av gemensam bostadsrätt. Jag petar bruden i sidan och säger att vi måste akta oss så att vi inte slutar så. För vi är alltså inte alls stadgade. Än. Vi lär förmodligen aldrig bli stadgade på just det tvåsamma sättet. Lik förbannat så beter vi oss stadgat och väldigt sockersött. Det är knepigt att upprätthålla någon form av aktiv kroppskontakt samtidigt som man äter middag om meningen är att det framförallt ska se ut som att man äter middag. Men det går.
Det är bara att inse. Jag har varit på en parmiddag. Trevligt sällskap och god mat förvisso men det lämnar en del blandade känslor också. Av sorten: Panikvadhållerjagpåmedjagkännerinteensdenhärmänniskan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Well, ett lagom mått av panik gör bara förälskelsen än mer njutbar, inte sant? ;-)

Anonym sa...

men shit, sånt där håller ju knappt JAG på med ens. :P

I know sa...

Nä precis. Flickan är ond och drar mig med på dåligheter. ;-P