fredag 18 maj 2007

Naglar

Jag känner väldigt tydligt när mina egna naglar blir för långa. De stör och det känns som att det fastnar en massa skräp under dem. Och har man sex med tjejer så är långa naglar så gott som alltid en smula opraktiskt. Nå, om man har sex på ett sätt som innebär att fingrar får fitt-kontakt vill säga eller om man vill peta på andra slemhinnor.
Att klippa av sig sina forna långa naglar verkar kunna funka som ett litet statement. En bekant för många år sedan levde ett väldigt heterosexuellt liv och hade minutiöst välskötta lååånga naglar. Jag tycke att hon var en smula läskigt. Ganska många år senare sprang jag på henne på ett café. De långa naglarna var borta! Men det säkraste tecknet var nog att hon hånglade med en blond brutta.
Lite naglar kan däremot vara skoj. Jag är lite förundrad över några små märken som fortfarande kan skönjas på min rygg sådär två veckor efter tillkomstdatum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

långa naglar snyggt. korta äckligt.

I know sa...

tur att man inte måste tycka likadant. =) min poäng var snarare att långa naglar kan vara smärtsamt till skillnad från korta naglar.