söndag 13 maj 2007

Lesbiskt sex till lesbisk schlager...

Bruden som för stunden lindar mig duktigt kring sitt lillfinger gillar konceptet med melodifestival. Vi bänkade oss framför hela härligheten och kombinerade detta med god mat. Blev glatt roade av det franska bidraget. Entusiastiska kommentarer, oftast av det dräpande slaget haglade. SMS med nära och käras åsikter dök upp och diskuterades. Men någonstans lagom tills det skulle börja röstas så försköts vår uppmärksamhet allt längre bort från schlagern. Och mer in under kläderna på varandra. Vem behöver kläder förresten, såna kan man ta av! Det fanns absolut inget minne av vilka länder som kom tvåa och tre, den kunskapen återskapades enbart med hjälp av DN imorse. Vår egen lilla värld var väldigt trevlig och vi var väldigt inne i den. Men i bakgrunden så stod fortfarande schlagerspektaklet på. Den serbiska och otroligt lesbianska balladen gick och vann. Och det slog oss att vi ägnade oss någonting som skulle kunna likna lesbiskt sex (jag är inte helt hundra på vad det är för någonting egentligen men jag har förstått att andra, oftast heteronormativa, människor tror att det är någonting jag ägnar mig åt) till tonerna av en misstänkt lesbisk powerballad. Sen skrattade vi oss halvt fördärvade. Ett charmigt internskämt. Bara att se henne djupt i ögonen och uttala ett känslosamt "Molitva!" för att få henne att kikna av skratt.

En sen, sexuell och humoristisk kväll kan följas av en långsam trevlig morgon. Hon passar så bra där vid mitt köksbord iklädd min morgonrock.

Inga kommentarer: