måndag 28 maj 2007

Heterosexuell familjelycka

Jag befinner mig på en middag omgiven av människor som är halvt om halvt bekanta. Jag är ung och kvinna. Precis till vänster om mig sitter den yngsta mannen i sällskapet, som kan tänkas vara några år äldre än jag. Många i det här gänget är ljuvligt roliga och unga i sinnet. De har nördiga specialintressen som t.ex. Tolkien-sällskap.
Tvärst över bordet sitter en nybliven tvåbarnsmamma med sin lilla bebis i famnen. Rask spänner hon ögonen i mig och undrar om kanske inte jag vill låna bebisen lite. Haha. Sitter jag och ser så där fertil och bebissugen ut eller?!
Den är visserligen ohyggligt söt, pytteliten och somnade sött i min famn sen. Dreglade lite på min axel. När den skulle lämnas tillbaka så kom mannen vid min sida på att han nog också ville låna en liten stund. Så där sitter jag och räcker försiktigt över den sovande bebisen till honom. Och hu så heterosexuellt det kändes.
Nä ni. Jag vet inte om jag vill ha en egen bebis, inte än på många år i allfall.

Inga kommentarer: