fredag 3 augusti 2007

Tusen tankar och många människor

Människorna är trevliga men jag har nog nått en viss överdos av social umgänge. Det är visst Pride just nu och jag har traskat i parken en liten stund. Eftersom jag trots allt är bortskämd med dogtag. Men jag blev inte jättepepp av att mosa mig igenom alla människor som stod framför stora scenen. Förresten var tydligen alla dessa människor schlager-bögar enligt Mark som nog var konferencier. Jag som tyckte att det var alla möjliga olika människor där, t.o.m. ganska många kvinnor. Men vill man vara snäll med Mark som kan man nog tolka det som att alla som var där tyckte om schlager och därför för kvällen kan identifiera sig som schlager-bögar...?
Tätt med folk. Och även en rätt intim känsla som infinner sig när man kan konstatera att nu står två tidigare sexpartners till mig samtidigt i det här tältet. Och minst en buksyster. Tur att vi är såta vänner allihopa.
Jag har dansat pardans och det var sjukt kul. Samtidigt glömde jag alldeles bort att gå på release-festen för Stora Sexboken. Shame on me. Men jag hörde att succén var total och något annat hade jag aldrig trott.
Detta med studentbostäder förresten. Ska man nöja sig med något halvsunkigt och tänka att man kan byta upp sig efter något år? Bara för att det vore skönt att kunna flytta snart och slippa parasitera hos andra människors soffor någon längre tid. Eh. Jag vet inte.
Lite mer festligheter och med dem sena kvällar blir det och jag har en väldans fin stass hängande som ska premiäranvändas. Ev. har jag också en förälder som vågar gå med Stolta föräldrar i paraden i år. ;-) Hoppas att modet räcker hela vägen.
Det är roligt att se alla de där knappt myndiga som är på Pride för första eller andra gången och allt är spännande och stort och nytt. Samtidigt kan jag inte alls koncentrera mig på Pride själv. I tankarna är jag redan på väg bort från min hemstad mot ny sysselsättning.

Inga kommentarer: