söndag 5 augusti 2007

Ljuva kontraster

Jag gick inte på den den stora tjejfesten eller Ms Gay. Däremot gick jag på Dekadance och det ska jag nog göra igen. Folk har skojiga kläder på sig, vissa mer ambitiösa än andra. Sådär så att jag nästan tänker på maskerader från barndomen. Kombinationen med darkroom gör däremot att man hinner bestämma sig för att det hela är klart barnförbjudet. Det plus att en del nästan inte har några kläder alls på sig.
Och snart blir det skogar i norr istället. (Jo, jag har nordliga anlag.) Blåbär och fotogenlampor. Långt från Dekadance. Men jag trivs strålande bra även där, jag vill ha natur och dekadenta fester för att bli nöjd. (Nå, plus en bunt av helt andra saker. Men det är så praktiskt att generalisera ibland.)
Den närmsta veckan blir av praktiskt skäl internetavgiftning, no more blog this week. Och jo, pappa paraderade stolt. Och ringde sen för att berätta att han var jättetrött för att han hade gått hela vägen. Jag är inte så lite stolt.

Inga kommentarer: