fredag 24 augusti 2007

Stress. Och ska jag eller ska jag inte...

Nästnäst sista natten hemma innan skolan börjar. Kontrakt är skrivet och nycklar uthämtade. Jag har inte börjat packa än men lastbil är bokad. Just ja. Adressändra måste jag också. Heh. Trött! Stressad! Och nervös.
Och hur ska jag göra med bloggandet. Jag kommer ha svårt att låta bli att skriva om vad jag pysslar med. Det är en uppfylld livsdröm, sånt är svårt att hålla käft om. Och om jag skriver vad jag pluggar så är jag genast inte alls lika anonym. Står jag för allt jag har skrivit? Vill jag att mina kommande kursare ska kunna googla sig hit?
Jag blir genast otroligt mycket enklare att hitta på Qruiser men det gör inte så himla mycket. Bloggen är mest tänkt till hbt-gruppen. Men de där andra studenterna? Ska de få veta att jag skriver om sex och annat på internet!? Tänk om de är inskränkt frikyrkliga allihopa? Nu tror jag iofs inte alls det och förresten måste man inte vara inskränkt som frikyrklig. Men. Jag ska spendera långlång tid med de där människorna. Jag vet inte alls.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gör en separat, öppen blogg.

Dummie sa...

Ja, Do it. Det har jag gjort. Problemet är bara att det går åt en jähähävla massa tid att först uppdatera den harmlösa bloggen, och därefter skriva på den hemliga. Själv har jag hamnat nånstans mitt emellan på båda känns det som. Trökigt, men kanske nödvändigt? Välj du!

I know sa...

Men jag tänker att man är alldeles för lätt att identifiera på språket, att folk raskt lägger ihop två och två...

Anonym sa...

Jag tror att det är rätt lugnt med dubbla bloggar. Körde själv med det och känner mig inte genomskådad... (Fast det kanske bara är för att jag inte blivit konfronterad, hm.)

Hur som helst så går det alltid att blåneka om man blir trängd. Och om man håller sig undan att länka samma bloggar så har jag svårt att se hur någon skulle lyckas skrapa ihop några starkare bevis än bara misstankar...