söndag 12 augusti 2007

Tillbaka

Hej storstad! Vart kom alla människorna ifrån? Och alla bilar? Jag vänjer mig alldeles för fort vid trevliga ljud som sus i skog, eldigt sprak och vågor mot stenig strand. Kåda som fastnar på huden och varmvarm bastu. Fyr som blinkar om natten. Tankar och känslor pratades igenom. Det är rätt trevligt att faktiskt veta det jag trodde, att vi tänker ungefär på samma sätt när det kommer till relation och förhållande. Kommande flytt blir lättare av att veta det.
En vecka går för fort. Tiden går fortfarande för fort. Kusinbarnen jag ser ungefär en gång per år hade växt sen sist. Släkten smått förvirrad över att det inte var samma flickvän som sist.

På den långa hemvägen så svängde vi förbi min kommande hemstad och jag tittade på några av studentbostadshusen och kom fram till att jo, där kan jag nog bo. Anmälde intresse på ett rum nu när jag kom hem och får veta om någon vecka. I sådana fall blir det flytt redan till septembers början. Där kommer jag få nära till skog. Men det är läskigt att rycka upp sina rotade rötter för att plantera om dem någon annanstans.

Inga kommentarer: