tisdag 28 augusti 2007

Sån dära inspark...

Kan vara såväl snäll som elak. Vår verkar vara ganska harmlös. Mer obekväma tider. Däremot är jag inte alls road av sånt så jag skippar som verkar okul. Vänner hinner jag nog skaffa ändå under dessa långa år. Däremot är jag förundrad över att det är så få som vågar stå för att de inte vill, som vågar låta bli att dyka upp.
Självklart finns en grupp som tycker att inspark med lekar och tramsigheter är roligt. Men det finns även en grupp som inte är så på men där nästan ingen verkar våga säg nej. För jo, man är nog rädd för att bli utpekad som tråkmåns. Eller utpekad över huvudtaget. En sån som inte vill vara social och rolig. Jag är mer för respekt och integritet och egna, självständiga val.
Så jag sitter här och både längtar och smått bävar inför att den egentliga undervisningen ska börja. Jag räknar smått ner. Tre nätter till, sen får jag träffa min fina igen. Tre nätter tillsammans och sen många nätter isär igen. Ja, detta är nu ett distansförhållande. Nej, något sådan har jag inte haft förrut. Men jag hoppas att det går bra för hon är väldigt väldigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, det hoppas jag med! Funderar på att starta en modeblogg, vad tror du? För mycket pengar för mycket tid? Skulle säkert kunna roa mig flera dagar innan jag tröttnade :P