fredag 30 november 2007

Skolaskola

Hela tiden. Och jag har börjat fundera på om det här är rätt skola. Vill jag kanske egentligen jobba med det där andra som ligger rätt när det här men samtidigt inte. Och då måste man ju byta utbildning. Meckigt. Men samtidigt - det är rätt många års arbetsliv sen så en termin hit eller dit nu kvittar nog bara man blir nöjd i långa loppet.
Lite socialt umgänge går att klämma in, men på bekostnad av studier eller bloggskrivande etc. Sällan har jag varit så medveten om vart jag lägger min blick. Jag tycker om att titta på andra människor, jag är van vid ögonkontakt när jag umgås. Och ibland, ja då bara fastnar min blick på något trevligt ansiktsdrag. Men det är en sensibel person som reagerar så fort jag tittar en sekund för länge. Ovan vid ögonkontakt. Intensiva blickar har vi båda två. Lite åt det flörtande hållet men samtidigt inte alls. Som att man kan råka säga saker med sin blick utan att man riktigt menade någonting.

1 kommentar:

Hejhopp sa...

Ögonkontakt är trevligt, och kan lätt leda till saker! Kanske inte alltid vad man tänkt sig. :)