måndag 12 november 2007

Distans

Helgerna kommer fort, det är bra om det inte vore för att tenta och munta närmar sig i samma takt. Men helgerna tar fort slut också. Så där så att jag hånglar upp henne som om vi setts för sista gången när hon försvinner till jobbet på söndagarna. När jag har slängt extranycklarna genom brevinkastet och är på väg till tåget, då kan jag tjuvkika på henne där hon jobbar. Sist såg hon liten och frusen ut och jag ville inte alls åka till annan stad.
Tågresa levererar mig till ett nu snötäckt mål. Raskt inne i vardagskarusell, skolaskolaskola. Kort blick på schemat talade om att det faktiskt finns möjligheter att plugga till muntan. En knäpp med fingrarna tillsammans med termostatens knäppningar i mitt element och det kommer vara helg igen. En helg med stressat munta-monster i magen. Men också helg med glittrande blickar under lugg.

Inga kommentarer: