tisdag 25 september 2007

Små platser med lugn. Och andra mer röriga.

Jag anar tecken på diskansamling på mitt skrivbord... men det kanske är en naturlig följd av att bo en bunt trappor ovanför närmsta kök i kombination med att ha en ovilja mot att äta där?
Bedrägligt lugn idag trots ack så få dagar till tenta. Tekopp hemma hos vännen som bor nästan granne. Tramsiga kommentarer till Blocket-annonser.
Jag har hittat en alldeles egen bänk i en undanskymd del av en park dit nästan ingen verkar gå. Lummigt inbäddad bredvid en pott med mörkt vatten och mycket växtlighet. Sitter jag där så verkar jag hitta lugn helt oavsett vad som rör sig i huvudet. Igår fick jag besök av katten som äger parken. Jodå, han talade om för mig att den var hans. Gick runt med bestämda men ljudlösa steg, kom och buffade. Försvann i buskarna. Kom tillbaka - vässade klorna på min väska, buffade lite till och försvann sen igen.
Bästa vännen ska komma på besök. En väldigt ledig helg stundar. Bara några ensamma nätter till (men jo, de kanske är bra ur studiemotivationssynpunkt), sen varm mjuk famn i sängen igen.

Inga kommentarer: