söndag 13 januari 2008

Still happy

Men tänk om jag någon gång där i våras hade gått bara på det ytliga, alla första intrycket. Då hade det inte kommit långt. Hon som studerade mig långt innan jag fick syn på henne. Och tyckte att jag såg trist ut, så där alldeles skogsmulle-lesbisk. Men hade föraningar om att jag kanske kunde vara intressant på helt andra sätt.
Så hon skrev. Och jag studerade foton. Och tänkte, nja... en sådan där ytlig partybrud. Men vi sprang på varandra igen och igen. Nå, hon jobbade och jag handlade. En dag kändes det som en förträfflig idé att bjuda med henne på en kulturell historia. Där jag egentligen hade tänkt att kolla in en helt annan brud. Men vissa blickar talade till mitt inre och plötsligt såg jag mest bara henne. Följdes av en smula tvekan som följdes av sena promenader. Som blev glädje, körsbärsblom, tekoppar med gröna skott av pepparmynta. Sena kvällar. Och hud. Tiden bara gick utan att jag noterade det. Det blev höst och flytt och förändring. Hud mest på helgerna. Vinter. Jullov. Choklad. Allra första avsnitten av Arkiv X. Kreativa leksaker ( Inte sexrelaterade. Den här gången ;-P) Nytt år. Fortfarande tillfreds.

Inga kommentarer: