torsdag 17 januari 2008

Fucking CSN, fucking Nordea, fucking e-legitimation

Jag borde inte alls behöva komplettera min ansökan. Men nu vill de det. Och för att kunna göra det så behöver jag logga in med såndära e-legitimation. Som bor på den älskades PC i den andra staden. Som jag försökte logga in med hjälp av igår. Men inte kom ihåg koden. Och vad säger Nordea? Jo, glömmer man bort sin kod måste man ladda ner en ny e-legitimation. Och för att kunna göra det behövde jag mina engångskoder. Och korten med dem ligger såklart i studie-staden. Där jag är nu. Och kan inte göra någonting alls förrän imorgon kväll då jag är tillbaka i den andra staden, förhoppningsvis med engångskoderna. Varför. Jo, för att en e-legitimation kan man absolut inte ladda ner på en Mac enligt Nordea. Nejnej. Och om man försöker kommunicera med CSN via den klassiska pappersvägen så tar ett par veckor att få ett beslut istället för ett par dagar. Fuck it.

Inga kommentarer: