söndag 28 oktober 2007

...är sannerligen inget som är gjort i en handvändning (haha).

skrev en sexualupplysare. ;-P Så sant. För instruktioner om hur man fistar hänvisar jag glatt till hennes bok. Däremot tillföra en aspekt som bygger blott och enbart på blygsamma empiriska studier. Att bli fistad kan reducera förlossningsskräck. En hand och en bebis går inte riktigt att jämföra rakt av storleksmässigt, det finns såklart såväl stora och små händer som stora och små bebisar. Snarare kan en sympatiskt insikt infinna sig, om att vävnader är elastiska och hållbara. Det är häftigt att inse vad ens kropp klarar av om man bara samarbetar med den. Däremot ska man prova för att man vill rent sexuellt, inte som kbt mot förlossningsskräck. Vill inte ha några missförstånd här inte. ;-)
Någonstans efter halva tekoppen slår det mig att jag egentligen inte alls är så bekväm med att skriva om sex här längre eftersom det är en handfull människor som trots allt vet att bloggen är min. Men samtidigt, sex är kul och roligt att skriva om. Många gånger roligare än att skriva labbrapport som jag borde göra. Och vad gör man inte för en stunds studieflykt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, vi kanske borde tipsa landstingen? Vaginala födslar är billigare än kejsarsnitt. Om fler kvinnor kunde bli fistade och därigenom slippa förlossningsångest skulle vården kunna spara en massa pengar ;-)

/sexualupplysaren ;-)

I know sa...

;-P I förlängningen kan man borde promota s/m också som metod för att lära sig hantera smärta?